ONLINE – Autogenní trénink – účinná relaxace a autosugesce (2 večery -AT-OL)

Autogenní trénink Jan Komeda

Chcete se naučit relaxovat, hluboce regenerovat v krátkém čase a meditovat? (stačí 3-5 min.)

Přejete si zvládat lépe svůj stres a emoce?

Autosugesce - metoda na změnu osobních a rodinných vzorců a účinná podpora při pouštění závislostí včetně kouření!

Výjimečná příležitost naučit se skvělou uvolňující, povzbuzující, meditační a relaxační techniku po dobu nouzového stavu ONLINE navíc za dobrovolnou cenu. Autogenní trénink podle J.H. Schultze je evropskou, tradiční a nejrozšířenější tréninkovou metodou založenou na relaxaci. Autogenní trénink má za cíl navodit svalové (fyzické) a duševní (psychické) uvolnění a vyrovnanost v prvním stupni. Na vyšším stupni, v hluboce relaxovaném a meditativním stavu, umožňuje pomocí autosugesce osobní seberozvoj. Je to jedna z metod, která pomáhá měnit vzorce uložené v podvědomí.

Po jejím zvládnutí dokážeme mnohem častěji setrvávat ve vyrovnaném stavu s pocitem příjemného uvolnění. V mnohem větším počtu situací dokážeme rychle nalézt svůj střed a zvládnout tak situaci bez nekontrolovaného propadnutí se nevědomým emocím. Pomáhá při odnaučení se kouření, změně negativního životního postoje na pozitivní atd. Nejen v současné náročné době se tato dovednost hodí skoro každému, kdo si přeje více vyrovnanosti a porozumění sám sobě.

Jde o účinnou metodu autosugesce, která se dá bezpečně využívat na změnu podvědomých vzorců jednání, které jsme na sobě objevili, již nám neslouží a rozhodneme se je pustit nebo přepsat vzorcem, který vnímáme v naší aktuální situaci jako mnohem prospěšnější pro nás.

Autogenní trénink staví na dvou základních principech: relaxace a koncentrace. Relaxací se rozumí uvolnění svalstva, ale v rozšířeném významu i duševní uvolnění. Svalové uvolnění umožňuje na základě fyziologických souvislostí navodit klid duševní a současně uklidnit a zharmonizovat i činnost vnitřních orgánů. Koncentrace při autogenním tréninku spočívá v soustředění se na určitou představu, která pak ovlivňuje organismus. Relaxovaný stav zvyšuje její účinek.

Proč Autogenní trénink?

S touto metodou pracuji ve svém osobním životě a praxi již přes 30 let. Na sobě i na stovkách účastníků kurzů jsem pozoroval, jak je to přístupný a velmi účinný prostředek i pro lidi, pro které jsou jiné typy meditací a relaxací na začátku náročné.

Proč se věnovat autogennímu tréninku:

  • jedna z nejlépe zvládnutelných relaxačních a meditačních technik (výzkumně ověřena její účinnost)
  • vstupní trénink pod vedením zkušeného lektora a následná pravidelná cvičení bez závislosti na další osobě, místě, čase, pomůckách a zcela zdarma
  • při dlouhodobém využívání pomáhá snižovat a lépe zvládat stres a úzkostné stavy
  • seberozvoj a sebepoznání (včetně účinné podpory při odnaučení se kouření, dalších negativních návyků či závislostí, problémech v jednání s lidmi nebo v psychicky podmíněných nedostatcích v oblasti sexuality …)
  • harmonizace a zvýšení vnitřního klidu
  • podpora zdravějšího spánku
  • zmírnění až vymizení některých bolestí
  • větší soustředěnost a výkonnost (studium, práce, sport)
  • podpora zlepšení vztahů (snížení konfliktů a podráždění)

AUTOGENNÍ TRÉNINK – struktura cvičení a workshopu

Cvičení, která se provádějí třikrát denně (stačí 3-5 minut) a jsou strukturována do systému s dvěma úrovněmi.

V rámci relaxace se vztahujeme k pocitům, které jsou našemu tělu vesměs známé, jen nejsme zvyklí s nimi pracovat vědomě. V rámci dvou večerů se naučíme, strukturu a průběh základní úrovně relaxace, včetně praktického zažití a i druhou úroveň určenou pro vědomou práci s vlastními vzorci formou autosugesce. Délka obou večerů se předpokládá zhruba 2,5-3 hodiny dle počtu účastníků a množství dotazů. Vyhraďte si proto o něco delší čas jako rezervu.

A) Základní úroveň (první večer 1. 12. 2020 18:30-21:00) se skládá ze šesti cvičení. Patří k nim nácvik pocitu – těmito úrovněmi projdeme první večer:

  1. příjemné tíže
  2. vnějšího tepla
  3. vnímání klidného dechu
  4. pravidelného tepu srdce
  5. vnitřního tepla
  6. chladu na čele

B) Vyšší stupeň (druhý večer 15. 12. 2020 18:30-21:00) se následně soustředí na individuální témata, která si přeje každý sám za sebe zpracovat. Pozitivními formulacemi si sami za sebe autosugescí vkládáme nové vzorce jednání, které si přejeme ve svém životě dále uplatnit. Toto bude hlavním tématem druhého večera, kdy využijeme schopností získaných v rámci prvního večera, na které budou k dispozici 3 týdny na trénink.

Výhodou této metody je, že jsme v průběhu tréninku v hluboké relaxaci a meditaci. Tím se zesiluje její účinnost, ale současně jsme schopni celý proces svým vědomím vést a sledovat. Po kratším tréninku uplatňujeme metodu sami na sebe.

Podstatné principy metody je možné zvládnout během dvou večerů a pak je možné trénovat a využívat metodu zcela samostatně ve svém soukromí.

Podívejte se, jak významné je využít metod, které pracují s naším podvědomím a ne jen vědomím. Bruce Lipton o tom hovoří příjemně a srozumitelně.

AUTOGENNÍ TRÉNINK – POKROČILOST KURZU

Tyto dva večerní workshopy kombinují teoretický výklad, mluvené slovo, cvičení na uvolnění se a meditační techniky na zklidnění a přivedení se do stavu tady a teď.  Následně zahájíme nácvik základního stupně Autogenního tréninku a budeme pokračovat do slovem a hudbou vedené meditace vyššího stupně s autosugescí.

Absolvování kurzu nevyžaduje žádné předchozí zkušenosti. Kurz probíhá v příjemné atmosféře, kde se udržuje především bezpečný prostor. Žádná z technik není intimního charakteru. Vše probíhá v pohodlném civilním oblečení. Každý účastník praktikuje sám za sebe.

Po tomto workshopu většina účastníků odchází příjemně uvolněna a nabita energií s dovedností samostatně trénovat a praktikovat relaxaci a autosugesci.

Celkový přehled všech kurzů najdete na záložce Kurzy. Aktuální vypsané termíny naleznete v záložce Kalendář akcí.

AUTOGENNÍ TRÉNINK – CENA

Uvědomujeme si, že mnoho z nás je vládními opatřeními přímo ohroženo na ekonomické existenci a následně díky vysoké hladině stresu i zdraví. Rozhodli jsme se proto, že cena za tento workshop bude dobrovolná dle vašich možností. Tuto techniku máme velmi ověřenou na sobě i bezpočtu účastníků. Domníváme se, že může mnoha lidem pomoci překonat náročné období. Současně víme, že ne všichni jsou ekonomicky poškozeni, jsou naopak i obory, které díky nové situaci vzkvétají, či jsou silně dotovány státním rozpočtem. Proto prosíme ty, kteří jste nebyli ovlivněni negativně, respektujte standardní cenu (1100 Kč/osoba nebo 1900 Kč/dvojice za oba večery celkem). Pokud chcete podpořit naše aktivity, zašlete příspěvek i vyšší za ostatní, kteří nyní potřebují ušetřit každou stokorunu. Ti kteří byste se metodu rádi naučili, ale jste v náročnější situaci, zašlete částku, kterou můžete. Automaticky vám po přihlášce přijde instrukce se standardní cenou, ale pošlete částku dle vašich možností. Nebojte, nebudete muset nikdo vyplňovat hodiny formuláře a čestná prohlášení, věříme vám i na karmu :-)

AUTOGENNÍ TRÉNINK – ONLINE – ORGANIZACE KURZU

Workshop proběhne online. Pět dnů před začátkem pošleme info-mail se vším co budete potřebovat vědět. Rozhodně uvítáte prostor, kde budete moci nerušeně ležet a meditovat. Celý proces je velmi klidný a uvolňující.

ONLINE – Autogenní trénink – účinná relaxace a autosugesce (2 večery -AT-OL)

Kdy:
01. 12. 2020
V kolik:
18:30 - 21:00
Typ:
večerní online workshop
Úroveň:
základní
Kde:
ONLINE
Cena:
Cena je za oba večery a po dobu nouzového stavu dobrovolná pro všechny poškozené vládními opatřeními - prosím podívejte se na komentář k ceně výše

1100 Kč za osobu nebo 1900 Kč za pár
Určeno pro:
jednotlivce i páry
Lektoři:
Jan Komeda

Přihláška na kurz

ONLINE – Autogenní trénink – účinná relaxace a autosugesce (2 večery -AT-OL)
V páru?
Ano
Ne
Souhlasím s podmínkami
Souhlas s ochranou a nakládáním osobních údajů GDPR
Přihlásit se